TILTAK FOR BESØKSNÆRINGEN
Vi har samlet noen gode lenker for bedrifter som jobber med å levere gode opplevelser 24/7 i besøksnæringen.
Vi har samlet noen gode lenker for bedrifter som jobber med å levere gode opplevelser 24/7 i besøksnæringen. Det har vært mye usikkerhet tilknyttet koronasituasjonen og hvor mye vi kan åpne opp til sommerferien. Reiselivet går en usikker sommer i møte.
- Visit Norway har skrevet om 10 ting du kan tenke på når du planlegger for norske feriegjester i sommer. Det er ventet mer klarhet fra myndighetene denne uken. Visit Norway peker på at det å lytte til myndighetene, følge retningslinjer og kommunisere tydelig med gjestene er veldig viktig akkurat nå. Legg til rette for å kunne ta kule bilder og anbefal naboen er blant rådene de kommer med. I denne lenken finner du en god artikkel som Visit Norway har laget.
- Trøndelag Reiseliv planlegger nå sammen med trøndersk opplevelsesnæring, Innovasjon Norge samt andre regionale og nasjonale samarbeidspartnere hvordan vi sammen skal gjenreise oss når vi kommer tilbake til en normalsituasjon. Konkurransen om oppmerksomheten vil være stor i verdenssammenheng, og derfor er det viktig å stå sammen i oppbyggingen av vår næring. Her vil Trøndelag Reiseliv jobbe for å samle bransjen til et felles løft når markedet igjen er klart for nye reiseopplevelser. Vi skal bruke tiden smart og ressursene riktig. Et arbeid som må starte nå for å klare å være ute når tiden er inne. Trøndelag reiseliv ber oss være forsiktige med å bygge luftslott og ber oss være forsiktige med profilmarkedsføring. Trøndelag reiseliv ber oss stå sammen og jobbe med «Trønde-laget». Denne lenken tar deg videre til Trøndelag reiselivs strategi.
- Kvalitet og kompetanse er viktigere enn noen gang. Det er iverksatt en godt stykke arbeid som gir oss gode hjelpemidler til å være tydelig og spisset når vi formidler våre opplevelsesprodukter. Sett deg inn i dette arbeid, NiV kommer til å samarbeide med Trøndelag reiseliv om å kjøre worshop i bruken av Strategisk kompass og personas. Her kan du lese om verktøykassa som skyter fart. Slik kan du planlegge og jobbe med markedsføring som snakker direkte til gjesten. Strategisk kompass for Trøndelag er en gullgruve når det kommer til arbeidsverktøy for besøksnæringen.
Saken oppdateres.
KONTAKT NÆRINGSFORENINGEN:
Send oss gjerne tips på gode tiltak, som vi kan dele med våre medlemsbedrifter.
Gode tips sendes til post@nivr.no
-Vi ønsker å bistå våre medlemmer som best vi kan i denne krevende perioden vi nå går inn i. Har dere spørsmål eller behov for en prat, må dere ikke nøle med å kontakte oss, sier daglig leder Jon Uthus i NiV.
NiV ønsker å stå sammen med dere i denne krisen!